...neked is ott van a fejed felett a kérdőjeled...Hiperkarma

2010. december 29., szerda

Beköszöntő

Először a hétköznapokban jelentkező problémáimra kerestem választ a könyvtár polcain heverő pszichológiai ismeretterjesztő-szórakoztató könyvekben, később tudatosan kezdtem el foglalkozni kapcsolatkezelési módszerekkel.
Két egyetem, számtalan tanártovábbképzés és sok-sok pszichológia és szociológia óra után, 2007-ben találkoztam Virginia Satir nevével és munkásságával. Hatására kezdtem el gondolkodni a társas kapcsolatokat meghatározó mechanizmusokról, a kommunikáció fontosságáról, az önbecsülés mozgatóerejéről és értettem meg a növekedési elméletet, mely a harmónia váza a boldog emberi élet hálózatában.
Mellette sokféle irányzatot és számomra igen fontos szakembert említhetnék meg, akik építőelemei voltak, abbéli döntésemnek, hogy mediációval foglalkozzam, és ezáltal segítsek az embereknek boldog kapcsolatokat működtetni, miközben önmagukban való kiteljesedésük is megvalósul.
Terveim közt szerepel, hogy ezek az irányzatok, szakemberek bemutatásra kerülnek, módszereik, elméleteik egy-egy eset tanulmányozása révén kifejtésre kerülnek és a különféle módszerek alkalmazása révén hatásukról is szó esik.
Bízom benne, hogy a hitem és lelkesedésem abban, hogy megteremthetőek a boldog emberi kapcsolatok és a harmonikus családok, az írásaim és tapasztalataim tükrében Benneteket, olvasókat is arra ösztönöz, hogy érdemes szeretettel munkálkodni, mindennap közvetlen környezetünkben, hiszen ezáltal maradunk egészségesek, vidámak, kiegyensúlyozottak, kreatívak és teljesek.
Útravalónak e szellemi kalandhoz álljon itt Virginia Satir hiteles élethez írt pontjai, amit én a bejárati ajtó mellé tettem ki, hogy mindig eszembe jusson:

„Tisztán kommunikálni.
A versengés helyett együttműködni.
A legyőzés helyett megerősíteni, hatalmat adni a másiknak.
Kategorizálás helyett az egyén egyediségét hangsúlyozni.
Az engedelmesség kikényszerítése helyett a hatalmat útmutatásra, s az emberi lehetőségek kibontakoztatására használni.
Önmagunkat szeretni, értékelni és megbecsülni.
Személyes és társadalmi felelősséget vállalni.
A problémákat kihívásként, és kreatív megoldások lehetőségeként kezelni.” Virginia Satir: A család együttélésének művészete

Nincsenek megjegyzések: