...neked is ott van a fejed felett a kérdőjeled...Hiperkarma

2014. december 19., péntek

Boldogság gyere haza...

Boldogság gyere haza...ki ne ismerné Cserháti Zsuzsa szívet tépő dalát és ki ne ismerné az érzést...Ezen a héten a munkahelyemen karácsonyi hetet tartottunk a diákjainknak, mindenféle programot szerveztünk...ünnepeltünk...szerettünk...Idén először valami egészen mással készültem és nem is gondoltam arra, hogy ekkora sikere lesz. Jósdát nyitottam, nem mintha értenék hozzá, de mint mindennek, ennek is egy a lényege, hogy aki jön az találja meg a válaszokat önmagában, hmmm...én csak a magam kis gondolataival útjelző táblákat szúrtam le, arrafelé amerre a vágyaik megvalósulását kutatók tévelyegtek...és igyekezetem a körülményeket egész hitelesre venni, hogy a szív megnyíljon...ezért volt hangulatfokozó gyertya, kártyák, mesék, vörös terítő...(vörös körmű tanárnővel), nyugalom...sötét...gömb (a megmaradt karácsonyfadíszek csokrából) és egy faragott kulcs, ha magukban nem találnák...
Ezt a blogbejegyzést Rodney Smith csodálatos divatfotóival fűszerezem, hogy jobban átjöjjön az érzés...:)
 

Miért is megyünk jósdába? Mit is akarunk megtudni? Szerelem, boldogság, életcélok! E három köré lehet összegyűjteni az emberkéimet. De leginkább a szerelem foglalkoztatja az embert! Megtalálja-e? Meddig tart? Vajon szeret, vajon engem szeret? Azaz honnan érkezik a Boldogság és vajon meddig tart...?



Persze a boldogság kék madarát távcsővel nehéz meglátni, mert az bennünk van. A lélekápoló önismereti játékomhoz a Dixit társasjáték kártyáit és Szepes Mária Dimenzió tarot kártyáit és könyvét, valamint Andersen meséit használtam. A módszer egyszerű: a kérdező az eszközök segítségével válaszol a feltett kérdésére, én csak mint jó segítő hallgatok és figyelek és a tapintható bizonytalanságokat tükrözöm vissza. 




Hogy mit hallunk, látunk, értünk a másik reakcióból és az bennünk, miként képeződik le és az akcióra, mi a reakció, nos kérem az örök félreértések hálójában tekergünk ... Virginia Satir családterapeuta, az egyik alapvető problémaként értelmezi, hogy az emberek félreértik egymás szándékát, tisztán kommunikálni, azaz amit mondok, azon a párom, társam, bárki pontosan, azt érti, amit én szeretnék, no kérem erre az emberek 4%-a képes...és természetesen ők se mindig vannak olyan pszichés, szellemi, testi állapotban, hogy képesek legyenek elég jól hallani, érteni a feléjük küldött üzeneteket...hiszen a kommunikációt a verbalitás mellett a nonverbális jelek világa teszik csodálatosan komplexé és akkor a tudati szintekről és élettapasztalatok sokaságáról és a sebzettségekről már ne is beszéljünk...
Gyerekek, hát nem egyszerű...én már csak tudom...:D!Néha úgy, de úgy nem vesszük észre egymást, mintha nem is vele élnénk a mindennapjaink csodáit és poklát...


A másik érdekesség, hogy mindenkit az érdekelt, vajon meddig fog tartani. Velem marad vagy mi is fog történni??? A pillanat, a MOST, ami éppen alakítja a holnapot annyira nem érdekelt senkit, pedig a jósdákban éppen egykor arra figyelmeztették a jósoltatót, hogy amit ma tesz, fogja befolyásolni a holnapot...hmmm...Amikor erre rávilágítottam...kezdett igazán meghitté válni a kis jósdakuckónk...lehullottak a Nem tudom...falai és kezdtek a könnycsatornák megtelni....


Idő nincs. Ma van. A tett és a következménye alakítja az életünket. Mi alakítjuk az életünket. Ha mi változunk a körülményeink is változnak és az emberek, akiket szeretünk is változnak, általunk...

És egy igen elgondolkoztató írás Virginia Satirtól:
Én én vagyok...

Nincs a világon még egy ugyanilyen ember. Egyes részleteket tekintve sokan hasonlítanak hozzám, de egészében véve senki.
Ennélfogva bármit teszek, azt magamnak tulajdoníthatom, hiszen én magam választottam.
Én rendelkezem mindenemmel –
  • a testemmel és annak minden mozdulatával;
  • az elmémmel, valamennyi gondolatommal és ötletemmel;
  • a szememmel és a képekkel, melyeket észrevesz;
  • az érzéseimmel, legyen bár az harag, öröm, csüggedés, szeretet, csalódottság, vagy izgalom;
  • a számmal és minden szóval, ami elhagyja, akár udvarias, akár durva, kedves, helyénvaló vagy sem;
  • a hangommal, legyen az hangos vagy kellemes;
  • minden cselekedetemmel, függetlenül attól, hogy saját magamra vagy másokra irányul.
Magam birtoklom a képzeletemet, az álmaimat, reményeimet és félelmeimet. Az enyémek győzelmeim és sikereim, kudarcaim és balfogásaim.
Mivel a magam ura vagyok, tökéletesen megismerhetem magamat. Ezáltal minden részemhez bensőséges szeretet és barátság fűzhet. Minden porcikámat érdekeimnek megfelelően használhatom. Tudom, hogy akadnak bennem érthetetlen vagy számomra még ismeretlen vonások, de amíg barátsággal és szeretettel viszonyulok magamhoz, addig bátran és bizakodva kereshetem a rejtélyek megoldását és önmagam jobb megértésének lehetőségeit.
Akármilyennek tűnök, bármit mondok vagy teszek, gondolok vagy érzek egy adott pillanatban, az mind-mind én vagyok. Bármely időpontban hitelesen képviselem saját magamat. Ha később visszagondolok arra, milyennek mutatkoztam, szavaimra, cselekedeteimre, eszméimre és indulataimra, talán ez vagy az tőlem idegennek tetszik majd. Akkor elvethetem azt, ami nem hozzám való, megtarthatom azt, amit lényemhez megfelelőnek bizonyult, és kitalálhatok valami újat ahelyett, amitől elfordultam.
Érzékeim és képességeim segítségével megállhatom a helyemet, közel kerülhetek másokhoz, eredményeket érhetek el, értelmet és rendszert vihetek az engem körülvevő személyek és dolgok tömegébe.
Bírok magammal, tehát irányíthatom magamat.
Én én vagyok, és így vagyok jó.
(Virginia Satir, 1914-1988)


Úszni a boldogságban, pedig csak úgy lehet, ha...És most semmi okosságot nem tudok írni, hiszen magam is úton levő kereső vagyok...talán csak a tapasztalatot és amivel zártam az én vállalkozó kedvű diákjaimnak a lelki próbáit a "jóslás" végén: Írd fel a fájdalmaidat, a félelmeidet, akire haragszol, akivel neked nehéz...a nehézségeket! Égesd el! És mondd közben: Köszönöm, amit tőled kaptam! Szeretettel elengedlek! Minden jóra fordul!...
Volt sírás! És én is megkönnyeztem...már én is elégettem a magam cetlijét!
Úszni a boldogságban, csak is egyféleképpen lehet, megbocsátással, tisztán és teljes átadásban. A minap egy nehéz beszélgetésünkkor a gyerekkori barátnőmmel azon szomorkodtunk, mennyire nem tud az ember megbocsájtani, mennyire fáj az ami történt...ma, most az jutott eszembe, hogy nem a másiknak kell megbocsájtani, hanem magunknak, mert az fáj igazán, hogy mi nem tudtunk akkor és ott okosabbak lenni, de hát hogyan is, akkor és ott az és annyi volt amit tehettünk és azt akkor és ott jónak hittük...Magunknak kell megbocsájtani és azután a másiknak már hipp-hopp menni fog...;-)


Múlt héten az örömvasárnapi adventi mise, rendhagyóan gyönyörű volt. Arról szólt, hogy attól vagyunk boldogtalanok, hogy nem mondjuk ki és nem kapjuk meg a másiktól, hogy elég jók vagyunk. Csak ezáltal születhet meg az öröm és a boldogság. Én ezt az üzenet, adtam át a diákjaimnak. Egykor nekem az anyukám mondta először, aztán a szerelmeim, a barátaim és ma már a diákajimtól is megkapom...hála érte. Azt, hogy elég jó vagyok sokféleképpen átadható a másik embernek, a legjobban egy öleléssel és azzal a szóval, hogy szeretlek! Amikor az ember megtapasztalja, hogy a másik nem tudja kimondani vagy nem érzi azt, hogy neki a másik elég jó, akkor annyi történik, hogy ő nem érzi magát elég jónak...de mielőtt belecsúsznánk a megmentő szerepébe, azt ne felejtsük el, hogy egymással Táncolni szeretnénk és nem rángatózni...mindenki elsősorban önmagáért felelős és utána pedig a másikért és ez akkor a legszebb, ha a két ember együtt néz és lép a közös cél irányába és tesz meg mindent a közös életért...Szép kaland! Érdemes!

 Zene:Louis Armstrong:La vie en rose (Minden végzet nehéz című film ihletése után  szabadon...)
https://www.youtube.com/watch?v=8IJzYAda1wA


Pilinszky János: Átváltozás

Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok. 
Csúf, de te gyönyörűnek találtál. 
Végig hallgattad mindig, amit mondtam. 
Halandóból így lettem halhatatlan. 



Nincsenek megjegyzések: