...neked is ott van a fejed felett a kérdőjeled...Hiperkarma

2011. június 15., szerda

Meghitt kapcsolatok 2. – „Egy meghitt kapcsolat titok és ajándék.”- Pál Feri

Lassan két éve, hogy Pál Feri előadásait hallgatom www.palferi.hu . Van olyan előadása, amit többször, akár egymás után meghallgatok, aztán eltelik pár hónap, hagyom érni és újra meghallgatom…

Mostanában ezt a türelmet gyakorlom az emberek iránti érzéseim hullámzásaiban is és figyelem magamat és a szeretteimet az együttléteink örömeiben. Egy ilyen örömteli nap után, mikor leültem egy fa alá és újraéltem a csodás pillanatokat, elkezdtek folyni a könnyeim…

Karácsony előtt Vikicával ültünk a Hadikban és izgulva vártuk mit fog szólni a másik az ajándékunkhoz, becsomagolva átnyújtottuk és mikor megláttuk, forgattuk és elnevettük magunkat kicsomagolás közben…te is ezt vetted nekem…Pál Ferenc könyve A függőségtől az intimitásig volt.

Fél év telt el azóta, akkor nem tudtam elolvasni, nem tartottam ott, de megérte várni!

Vannak érzések, melyekről nehéz írni, mert az odavezető út nélkül érthetetlenek. Vannak megtanulható kommunikációs módszerek, amik elősegítik és fejlesztik a képességeket és készségeket, de gyakorlás és alázat nélkül mit sem érnek. Sokszor elhangzik, hogy nem figyelnek egymásra az emberek…Megszentelt figyelem, melyben bensőséges beszélgetés születik meg. Ha érzékeltetni szeretném, akkor olyan érzés, mint mikor egy sós tó felszínén lebegünk és összeér a testünk…elmerülünk egymásban, egymással. Kizáródik a külvilág, a zaj, a gond, minden. Aki tanult már relaxációt tudja, hogy az „elnehezedés” milyen fantasztikus beolvadás élmény a világba. Nekem a megszentelt figyelem, beszélgetés is ilyen. Ma erre azt mondanánk, hogy flow. Nincs idő se tér. Az ilyen együttlétekben az immunrendszerünk erősödik, ezt tudományosan is bizonyították (Lsd. Dr. Kopp Mária tanulmányait).

„A meghittséghez ugyanis valamekkora nyitottságra, kiszámíthatatlanságra és sebezhetőségre mindenképpen szükség van. Ebből az élet sajnos nem enged, kevesebbel nem lehet megúszni. Úgy is mondhatnánk, hogy akkor vagyok képes bensőséges kapcsolatra, ha egyaránt rendelkezem a stabilitás és a rugalmasság készségével.” (Pál Feri)

És egy játék, egymással konfliktusban lévő embernek! Vegyetek a kezetekbe egy papírt és egy ceruzát, a következő mondatokat külön – külön fejezzétek be és írjátok le a lapra. Egy napig pihentessétek, aztán beszélgessetek a leírtakról! Nagyon izgalmas! Mediátor képzésen játszottuk, képzeletbeli alanyunkkal…hm, értek meglepetésekJ!

  • Én azt hiszem….
  • Ő azt hiszi…
  • Mi azt hisszük…
  • Én azt szeretném…
  • Ő azt szeretné…
  • Mi azt szeretnénk…
  • Nekem ehhez arra lenne szükségem…
  • Neki ehhez arra lenne szüksége…
  • Nekünk ehhez arra lenne szükségünk….

És végül egy szép gondolat a könyvből, ami számomra tapasztalat!

„A meghitt kapcsolatban valakik leszünk.”



Nincsenek megjegyzések: