...neked is ott van a fejed felett a kérdőjeled...Hiperkarma

2012. február 12., vasárnap

Konferencia volt a digitális nemzedékről

http://digitalisnemzedek.hu

2012. február 11-én, szombaton az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karán egy nagyon izgalmas konferencián vettem részt. Az előadások, kerekasztal-beszélgetés és a szekció ülések a digitális bennszülöttekről, másságukról, erősségeikről és gyengeségeikről szóltak illetve arról, hogy miként tud hatékony munkát végezni a tanár a Z generációval.


"One only understands the things that one tames," said the fox. "
                                                        Az ember csak azt ismeri meg igazán, amit megszelídít - mondta a róka. 
                                                  Antoine de Saint-Exupéry: Kis herceg. Fordította: Rónay György


A legnagyobb öröm számomra az az élmény volt, hogy együtt lehettem azokkal a pedagógusokkal, akiknek fontos, hogy megismerjék a diákjaikat és megértsék különbözőségük okait. Igen, ez egy más generáció, még nekem is, aki korban közel állok hozzájuk, nekem is nehéz velük tartani a tempót és három dimenzióban is érdekesnek maradni...
Dr. Gyarmathy Éva előadása nagyon elgondolkodtatott. A készségek átalakultak. Az írásbeliség elterjedésével, a folyóírás megtanulásával fejlődött ki a verbális, analitikus, logikus gondolkodás. Az agyműködés átalakult a digitális technológia fejlődésével. Míg a digitális bevándorlókat (tanárok, szülők, nagyszülők, az X és a "baby boomer" generáció) a bal agyféltekének dominanciája jellemzi, azaz a logikus, rendszerekben való realitást előtérbe helyező gondolkodás, addig a digitális bennszülötteknél a jobb agyféltek képességei, az érzések, képzetek és a szimbólumok játszanak szerepet a gondolkodásukban. Ezáltal fejlettebb a rövidtávú memóriájuk, kockázatvállalóak és könnyebben dolgozzák fel a változó információkat. A Cogito ergo sum helyett, ma már Senito ergo sum a gondolkodás meghatározója.
Ebben a helyzetben a felnőttek legfontosabb feladata, hogy átadják a jól elsajátított rendszereiket, stratégiáikat, hogy a 3D világának észlelése kivitelezhetővé váljon. Ehhez az előadó a legősibb módszert ajánlja, mint fejlesztési lehetőségeket: a művészetet, a sportot és a stratégiai játékokat. Ezek ugyanazt a logikai  gondolkodást fejlesztik, mint a folyóírás elsajátítása és közben kiválóan rá lehet vezetni a gyerekeket a rendszerek, a késleltetés, az egymásutániság hasznosságára, melyek által sikeressé és eredményessé válhatnak és nem utolsó sorban jól fogják érezni magukat a felnőttek világában is.




Hogy kik is ők, a digitális bennszülöttek? Jövő héten írok róluk egy bejegyzést. Aztán szeretnék írni Tari Annamária új könyvéről, majd pedig a tanári módszerekről is szót ejtek néhány bejegyzés erejéig a blogon, melyek hatékonnyá tudják tenni a pedagógus munkáját a dimenziók sűrűjében.

Ha valakit bővebben érdekel a konferencia, akkor itt online megnézheti.

És egy kapcsolódó cikk: Elbutul a Facebook-nemzedék? Interjú Gyarmathy Éva pszichológussal.


A következő témába vágó esemény: 2012. május 26-án, szombaton Digitális Pedagógus Konferencia

1 megjegyzés:

Monika írta...

Köszönöm,hogy írtál erről a konferenciáról! Érdeklődéssel várom a következő hozzászólásodat is!!
Szeretettel:
Mónika:)