...neked is ott van a fejed felett a kérdőjeled...Hiperkarma

2012. január 22., vasárnap

Szülők, gyerekek és a nevelés

A 80-as évek közepétől a királyi tévében, volt egy kamaszoknak szóló műsor,amit nagyon szerettem. Családi, életkori konfliktusokról beszélgetett Popper Péter a gyerekekkel. Szituációjátékok által játékosan ugyanakkor nagyon életszerűen kerültek felszínre mindennapi problémák. Nagyon hasznos volt mind szülőnek, mind gyereknek és mindenkinek. Később sok könyvét elolvastam és a mai napig, a videóportálon elérhető előadásait időközönként meghallgatom. Így akadtam rá erre a Mesterkurzuson elhangzott előadására is, amely a Szülő és gyermek sorsdöntő találkozásai címet viseli. Néhány gondolatot és kérdést kiemeltem az előadásból kedvcsinálóként:

Őszinte kommunikáció teszi a szülőt hitelessé a gyerek szemében.
A gyerek nem tulajdon. 
Mire kell egy gyerek? 
Funkciógyerekek családi kudarcai. 
Meddig tart egy szülő-gyerek kapcsolat? 
A gyerek lelki bajai a szülőtől származik, a gyerek reaktív. 
Meddig tart egy szülő kompetenciája, meddig nevelhető a gyerek? 

A múlt héten Thomas Gordon módszeréről írtam és arról, hogy mennyire fontos a megértő figyelem. Popper Péter azt mondja, viselkedjünk rendesen a gyerekkel. 








Nincsenek megjegyzések: